دارالعلوم
     
سال 1399 جهش تولید 
     
امیرکبیر
 
     
تبریک تولد
تولد این عزیزان را تبریک عرض می نماییم :
علیرضا رحیم پور
روز تولد : 15 خرداد

مهدی قائدی کچوئی
روز تولد : 15 خرداد

ابوالفضل جوادی
روز تولد : 16 خرداد

سروش حمیدیان
روز تولد : 17 خرداد

رامتین حیدری صفری
روز تولد : 18 خرداد

     
سند تحول بنیادین 
 
 
  تحول بنیادین در آموزش و پرورش
Image result for ‫خمینی‬‎
من به همه ی مسئولین ودست اندرکاران سفارش می کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی و اعتقادی و علمی و هنری جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن به بهترین ارزش ها و نوآوری ها همراهی کنید و روح استقلال و خودکفایی را در آنان زنده نگهدارید.          
   (صحیفه امام ج ٢١ ص ٩٦ ) 
          Image result for ‫خامنه‬‎           
ما در آموزش و پرورش احتیاج به تحول داریم.
 
  (بیانات مقام معظم رهبری 12/ 2/ 1385 )

آموزش و پرورش کنونی کشور ما، ساخته و پرداخته فکر ما و برنامه های ما و فلسفۀ ما نیست، بنای کار بر آن فلسفه ای نبود که ما امروز دنبال آن فلسفه هستیم .
 
      (بیانات مقام معظم رهبری 3/ 5/ 1386)

تحول یک کلمه است. لکن در پشت این وجود لفظی، در پشت این کلمه، یک دنیا کار نهفته است .
               
   (بیانات مقام معظم رهبری 3/ 5/ 1386)

بهترین و برجسته ترین فکرها باید بنشینند برای آموزش و پرورش طراحی کنند، باید فلسفه آموزش و پرورش اسلامی واضح باشد و براساس این فلسفه  افق آینده آموزش و پرورش کشور روشن باشد. معلوم باشد ما دنبال چه هستیم و کجا می خواهیم برویم و براساس آن خط کشی بشود، برنامه ریزی بشود و راه ها مشخص بشود. ما به این احتیاج داریم، آموزش و پرورش باید از روزمرگی بیرون بیاید. این اساس حرف است.  (بیانات مقام معظم رهبری 12/ 2/ 1385 )

Image result for ‫روحانی‬‎

ریاست محترم جمهور با تاکید بر ضرورت تغییر شیوه های آموزش در

مدارس و بازسازی نظام تعلیم و تربیت ، گفت: رسالت بزرگ آموزش و پرورش، تربیت نسل جوان امیدوار، بانشاط، دین‌باور و جامعه‌پذیر برای تولید، توسعه ، تحقیق و تفکر در مسیر ساختن آینده کشور است.

    وزیر محترم آموزش و پرورش :
فقط نهادی به نام دولت به تنهایی قادر به اداره نظام تعلیم و تربیت نیست و همه نهادها شامل نهادهای دولتی و غیردولتی و مردم باید به آموزش و پرورش کشور کمک کنند چرا که این نهاد متعلق به همه جامعه است.
     
گوناگون
     
گفتگوی آنلاین
اتاقهای گفتگو
ردیف 
1 نام اتاق: پرسش و پاسخگنجایش: 100کاربران حاضر: 1 
نام:
     
افتخاری دیگر برای دارالفنون
کسب مقام های برتر استانی
مقام اول رشته اذان توسط مهدی رضایی
مقام اول رشته حفظ قرآن توسط حسین زارع
مقام سوم رشته کاریکاتور توسط علی عباسی
مقام سوم رشته دف نوازی توسط علی پورشاه نظری
 
به تمام این عزیزان و خانواده های محترمشان تبریک می گوییم.
 
     
تشویق دانش آموزان مدال آور ورزشی و فرهنگی
     
ثبت نام 
     
سایتهای مفید
















     
سردار دلها شهادتت مبارک
     
برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی 98/10/18
     
عزاداری ایام فاطمیه
 
     
برگزیدگان تیزهوشان
     
قهرمانی تیم والیبال (آبان98)
 
     
اردوی درون مدرسه ای هفتم 98/9/14
     
برگزاری مرحله اول آزمون جامع
     
تشویق دانش آموزان ممتاز هفتم ب با حضور  جناب آقای دکتر مرادی  
     
نفرات برتر مهرماه98 پایه هفتم
     
نفرات برتر  درسی مهرماه98
     
آزمون های آنلاین
با سلام خدمت دانش آموزان عزیز
لینک آزمون های آزمایشی آنلاین زیر فقط جهت تمرین و یادگیری شماست و هیچ کس به جز شما از نمره و آزمون اطلاعی کسب نمی کند .
با خیال راحت وارد آزمون شوید و خود را محک بزنید.
برای ورود به آزمون روی هر عنوان کلیک کنید.
برای دیدن نتیجه آزمون در پایان سوالات روی   submit کلیک کنید و سپس در بالای صفحه روی wiew  score کلیک کنید . نتیجه در بالای مشخصات مشخص می شود و در همان لحظه می توانید سوالات درست و غلط را ببینید.
 
 
 
 
 
 
 
     
برترین های قرانی 98
کسب مقام های برجسته قرآنی شهرستان  توسط دانش آموزان تلاشگر و فرهیخته دبیرستان غیردولتی دارالفنون را تبریک می گوییم.

نام  ونام خانوادگی

پایه

رشته

مقام

امیر حسین فیروزی

نهم

مداحی

اول

پارسا صالحی

هشتم

انشای نماز

اول

علی رضا زینل پور

نهم

احکام

اول

محمد صیادی

هشتم

انشای نماز

دوم

محمد محنت کش

نهم

انشای نماز

دوم

امیرحسین سلیمان نژاد

نهم

تفسیر

دوم

محمد رضا رعیت پیشه

هشتم

نهج البلاغه

دوم

علیرضا رضاییان

هفتم

تفسیر

سوم

محمد سبحان بلاغی

هشتم

تفسیر

سوم

علی نجفی

هشتم

صحیفه سجادیه

سوم

علی شمس

هشتم

اذان

سوم

ابوالفضل آزادی

هفتم

قرائت ترتیل

سوم

حامد هادی پور

نهم

قرائت ترتیل

سوم

 
  خوش آمدید  
   
  ثبت نام  
   
  تیزهوشان  

مواد آزمون تیزهوشان نهم به دهم 

شیوه طرح سوالات در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم ، به صورت ترکیبی و شامل دو دسته سوال استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است. در واقع هدف از طراحی سوالات بخش استعداد تحلیلی ، تخمین و بررسی وضعیت هوش و استعداد دانش آموز می باشد. در آزمون سال تحصیلی 99 – 1400 ، 50 سوال در بخش استعداد تحلیلی مطرح می گردد که داوطلبان 50 دقیقه فرصت دارند به آن ها پاسخ دهند. البته در آزمون سال 98 ، این بخش از سوالات شامل 15 سوال بود که شیوه بودجه بندی سوالات و زمان پاسخ گویی به آن ها در سال 99 ، دستخوش تغییراتی شده است.

نیمی از امتیاز آزمون تیزهوشان نیز به سوالاتی اختصاص می یابد که از کتب درسی پایه های هشتم و نهم دوره اول متوسطه مطرح می شود. مجموع سوالات آزمون استعداد تحصیلی نیز شامل 50 سوال است و دانش آموزان می بایست در مدت زمان 70 دقیقه ، به آن ها پاسخ دهند. هر یک از مواد امتحانی دارای ضریب مختص خود بوده و برخی از آن ها نیز با توجه به رشته تحصیلی مورد تقاضای دانش آموز ، متفاوت می باشند. مواد آزمون تیزهوشان به همراه ضریب هر یک از آن ها در جدول زیر ارائه شده اند.

مواد امتحانی ، تعداد و ضریب سوالات آزمون تیزهوشان نهم
سوالات استعداد تحصیلی تعداد سوال ضریب ریاضی فیزیک ضریب علوم تجربی ضریب علوم انسانی ضریب سمپاد مهارتی
ریاضیات 10 4 2 2 3
علوم تجربی 10 2 4 2 3
قرآن و معارف اسلامی
(قرآن و پیام های آسمانی)
10 1 1 1 1
مطالعات اجتماعی
(تاریخ ،جغرافیا ، اجتماعی)
10 1 1 1 1
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2

ضریبی که برای هر درس اختصاص یافته ، نشان دهنده میزان اهمیت آن درس است. با توجه به رشته مورد علاقه شما جهت تحصیل در دوره دوم متوسطه ، هر یک از دروس ریاضی ، علوم تجربی و زبان و ادبیات فارسی از اهمیت ویژه ای برخوردارند و شما می توانید با انتخاب و مطالعه منابع مناسب ، حدنصاب نمره لازم را برای ورود به مدارس سمپاد کسب نمایید.

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

مطابق با آن چه در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم قید شده است ، سوالات استعداد تحصیلی از محتوای تمامی کتاب های درسی پایه هشتم سال تحصیلی 97 – 98 و پایه نهم سال تحصیلی 98 – 99 می باشد و داوطلبان می توانند با تسلط کافی بر این منابع ، از پس سوالات این آزمون برآیند. به علاوه این که مطالعه کتاب های کمک آموزشی نیز تسلط بیشتر و درک هر چه مفاهیم را به دنبال دارد و تاثیر مثبتی بر حضور موفق دانش آموزان در جلسه آزمون می گذارد.

سوالات استعداد تحلیلی بر مبنای ارزیابی هوش و توانایی دانش آموز طراحی می شوند و داوطلبان می توانند با حل تست های گوناگون ، ذهن خود را برای حل این دست از سوالات آماده سازند. از هیمن رو ، در ادامه مقاله به معرفی چند کتاب از انتشارات معتبر می پردازیم که مطالعه هر کدام از آن ها می تواند شما را در کسب نتیجه مطلوب یاری نماید. توجه داشته باشید که برای حل سوالات استعداد تحصیلی ، نیازمند تمرین و مطالعه مستمر هستید.

منابع پیشنهادی آزمون استعداد تحلیلی تیزهوشان نهم به دهم
نام کتاب تصویر جلد کتاب نام کتاب تصویر جلد کتاب
کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ – انتشارات گاج کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان – خیلی سبز
کتاب 1500 تست استعداد تحلیلی تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه کتاب بانک سوال هوش و استعداد تحلیلی نهم – انتشارات مبتکران
کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم – انتشارات اندیشمند کتاب هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی – انتشارات کاهه هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی انتشارات کاهه

اولین منبع معرفی شده برای مطالعه آزمون استعداد تحصیلی ، کتاب های درسی می باشد و استفاده از منابع کمک آموزشی بعد از تسلط بر کتاب های درسی ، توصیه می شود. در واقع مطالعه منابع کمک آموزشی برای تمرین بیشتر و تقویت دانسته ها و اطلاعات دانش آموز می باشد و در صورت عدم تسلط بر مباحث کتاب درسی ، استفاده از منابع کمک آموزشی چندان موثر نخواهد بود. از جمله منابع مناسب برای این بخش از سوالات آزمون به شرح زیر می باشد.

ریاضیات

مهم ترین اصل در یادگیری درس ریاضی ، تمرین و حل مسئله های متعدد و متنوع می باشد تا بتوانید با نحوه طراحی سوالات آشنا شوید. در واقع مطالعه درس ریاضی نباید با مطالعه درسی مانند ادبیات یکسان باشد زیرا سوالات این درس بیشتر به صورت مسئله و مفهومی مطرح می گردد.

منابع درس ریاضیات آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم
نام کتاب تصویر جلد کتاب نام کتاب تصویر جلد کتاب
کتاب ریاضی تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سیز کتاب ریاضی نهم سری IQ – انتشارات گاج
کتاب ریاضیات نهم – انتشارات مبتکران کتاب ریاضی نهم تیزهوشان – انتشارات کاهه
کتاب ریاضی تیزهوشان نهم – انتشارات اندیشمند کتاب ریاضی تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه

علوم تجربی

علوم تجربی شامل ترکیبی از سوالات حفظی و مفهومی می باشد ، بنابراین برای پاسخگویی به سوالات این درس نیازمند تسلط بر همه مباحث هستید. منابع کمک آموزشی پیشنهاد شده برای درس علوم تجربی در جدول زیر ارائه شده اند.

منابع درس علوم تجربی آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم
نام کتاب تصویر جلد کتاب نام کتاب تصویر جلد کتاب
کتاب علوم نهم سری IQ – انتشارات گاج کتاب 100 نکته فیزیک تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه
کتاب علوم تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سیز کتاب آموزش پیشرفته علوم تجربی تیزهوشان نهم – انتشارات گل واژه
کتاب 100 نکته علوم (شیمی) تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه کتاب علوم تیزهوشان نهم – انتشارات اندیشمند

زبان و ادبیات فارسی

درس فارسی شامل 10 سوال و ترکیبی از سوالات مربوط به آرایه ها ، تاریخ ادبیات ، املاء ، واژه و… می باشد. بهترین منبع برای مطالعه درس فارسی ، کتاب درسی است ولی در صورتی که دانش آموز پس از مطالعه کتاب درسی ، نیاز به تمرین بیشتری داشته باشد می تواند منابع زیر را تهیه نماید.

منابع درس زبان و ادبیات فارسی آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم
نام کتاب تصویر جلد کتاب نام کتاب تصویر جلد کتاب
کتاب فارسی نهم – انتشارات مبتکران کتاب فارسی تیزهوشان نهم – انتشارت اندیشمند
کتاب فارسی تیزهوشان نهم – انتشارات نشر الگو کتاب فارسی نهم سری IQ – انتشارات گاج
کتاب فارسی تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سیز کتاب فارسی تیزهوشان نهم – انتشارات کاهه

مطالعات اجتماعی (تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی) و قرآن و معارف اسلامی (قرآن و پیام های آسمانی)

جهت پاسخ به سوالات این دو درس ، مطالعه جزء به جزء کتاب درسی کفایت می کند و اگر تسلط لازم بر مطالب کتاب را داشته و با نمونه سوالات این درس نیز آشنا باشید ، نیازی به هزینه اضافی و تهیه کتاب کمک درسی نمی باشد. البته حل تست های جامع تیزهوشان که در ادامه معرفی خواهیم کرد ، می تواند شما را در این امر یاری کند. مطالعه کتاب هایی که در ادامه معرفی شده اند ، برای دوران جمع بندی و مرور مطالب خوانده شده ، بسیار مفید می باشند.

کتاب های جامع تیزهوشان نهم به دهم
نام کتاب تصویر جلد کتاب نام کتاب تصویر جلد کتاب
کتاب 1 + 31 استان تیزهوشان جامع نهم – انتشارات پویش اندیشه خوارزمی کتاب جامع تیزهوشان نهم سری IQ – انتشارات گاج
کتاب جامع تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سبز کتاب جامع تیزهوشان نهم – انتشارات مبتکران

نکات مهم

  • تمام سوالات آزمون تیزهوشان اعم از سوالات بخش تحلیلی و بخش تحصیلی به صورت تستی و چهار گزینه ای طراحی شده اند.
  • نحوه نمره دهی به سوالات بدین صورت است که به ازای هر پاسخ صحیح ، 3 نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط ، 1 نمره منفی لحاظ می شود. در ضمن سوالاتی که دارای بیش از یک پاسخ می باشند ، 1 نمره منفی را شامل می شوند.
  • سوالات استعداد تحصیلی در سطح محتوای کتاب درسی و در برخی موارد به صورت تلفیقی از مفاهیم و مهارت های دو یا چند ماده درسی ارائه شده اند.

داوطلبان می توانند برای کسب آمادگی بیشتر و آشنایی با نحوه طراحی سوالات ، به مطالعه آزمون دوره های گذشته نیز بپردازند. پس از فرا رسیدن زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان ، دانش آموزان می بایست پیش از حضور در جلسه آزمون ، کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم را با مراجعه به حساب کاربری خود در سایت “معاونت پرورش استعدادهای درخشان” دریافت نمایند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر درمورد هر یک از مباحث فوق ، می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

منبع :سایت ایران مشاورهhttps://iranmoshavere.com/

   
  دبیران و همکاران دبیرستانهای دارالفنون و دارالعلوم  
   
  قهرمانی تیم شطرنج  
   
  عزاداری ایام فاطمیه 98/11/8  
   
  قهرمانی تیم والیبال  
             قهرمانی تیم والیبال    دبیرستان غیردولتی دارالفنون  
  را به تمامی دانش آموزان ، مربیان و همکاران تبریک می گوییم.
   
  قهرمانی تیم فوتسال  
قهرمانی تیم فوتسال دبیرستان غیردولتی دارالفنون در مسابقات آموزشگاه های شهرستان فسا و راهیابی به مسابقات استانی دانش آموزی فارس را به تمامی دانش آموزان،اولیای محترم، دبیران و همکاران این آموزشگاه تبریک عرض می نماییم.
   
  برگزیدگان مسابقات فرهنگی هنری در شهرستان فسا  

برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنــری در مرحله شهرستان فسا

دبیرستان های غیردولتی دارالفنون و دارالعلوم

رتبه

رشته هنری

پایه

نام و نام خانوادگی

 

اول

کاریکاتور

هفتم

علی  عباسی

 

اول

مداد رنگ

نهم

پویان قبادی

 

دوم

مداد رنگ

هفتم

امیرحسین نویدی

 

اول

تکنوازی ( دف )

نهم

علی  پورشاه نظری

 

اول

تکنوازی ( پیانو )

هفتم

امیرحسین برا

 

اول

سفالگری

هفتم

رامتین  عطاءالهی

 

اول

کاریکاتور

هشتم

علیرضا زینل پور

 
   
  مقام های ورزشی  
   
  شادباش  
   
  قبولی بیش از 70 درصد  
 
   
     
 دارالفنون
     
ثبت نام
     
پخش مستقیم
     
اهداف دوره متوسطه اول

اهداف دوره ی متوسّطه ی اوّل
اهداف دوره راهنمایی مصوب ششصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در راستای رسالت و مأموریت آموزش و پرورش و جهت دهی به رشد همه جانبه دانش آموزان بر پایه تعالیم و دستورات دین مبین اسلام، اهداف دوره راهنمایی تحصیلی به شرح زیر تعیین می شود. مدیران ، برنامه ریزان و همه افرادی که در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقشی بر عهده دارند، مکلفند در برنامه ریزی امور، سازماندهی فعالیتها و انجام وظایف مربوط به گونه ای اقدام نمایند که تا پایان دوره تحصیلی دستیابی دانش آموزان به اهداف تعیین شده ممکن باشد ( رعایت اصول ۲۱ و ۲۱ قانون اساسی برای اقلیت های دینی الزامی است)
اعتقادی :
/ اصول دین را باور دارد و بر مبنای آن عمل می کند. / خداوند را به دلیل ربوبیت شایسته اطاعت می داند. / با انبیاء و ائمه معصومین (ع) آشنایی دارد و به مطالعه زندگی آنها علاقه نشان می دهد. / با ولایت فقیه آشنایی دارد و رابطه آن را با امامت می داند. / به رعایت تولی و تبری توجه دارد. / با اولیاء دین، بزرگان و شخصیتهای اسلامی آشنایی دارد و به مطالعه زندگی آنها علاقه نشان می دهد. / به قیامت و حساب در آن روز باور دارد و خود را در رابطه با اعمالش در نزد خداوند مسئول می داند . / نماز را مهمترین راه ارتباط با خدا می داند و به خواندن نمازهای پنجگانه عادت کرده است. / قرآن را صحیح قرائت می کند و با برخی از قصص آن آشناست. / با تاریخ صدر اسلام آشنا است و به آن علاقه نشان می دهد. / فروع دین را می داند. / می تواند از رساله علمیه خاص سنین خود استفاده کند. / احکام تقلید را می داند و مرجعی برای خود انتخاب کرده است. / احکام مربوط به محرم و نامحرم را رعایت می کند / به انجام امر به معروف و نهی از منکر علاقه نشان می دهد. / معنای جهاد و شهادت را می داند و به حضور در صحنه های دفاع از دین علاقه نشان می دهد. / زمان ها و مکان های مقدس و مهم را می شناسد و به وظیفه خود در مقابل آنها عمل می کند. / در مسجد با رغبت حضور می یابد و در برنامه های عبادی، فرهنگی و اجتماعی آن شرکت فعالانه دارد.
اخلاقی :
/ راستگو، امانت دارد و راز نگهدار است. / به ارزشهای اخلاقی علاقه نشان می دهد. / به ارزشها و تواناییهای خود آگاه است و سعی در پرورش آنها دارد. / دختری عفیف و با حیا و پسری شجاع و غیور است. / اطاعت از والدین را وظیفه می داند. / برای انجام کارهای خود شخصاً اقدام می کند و خود را از مشورت دیگران بی نیاز نمی داند. / موفقیت دیگران را ارج می نهد و خود نیز برای رسیدن به موفقیت تلاش می کند. / به دیگران کمک می کند و در رفع ضعفهای آنها می کوشد. / از لباسهای مناسب اسلامی ایرانی استفاده می کند. / اوقات فراغت خود را با فعالیتهای مناسب پر می کند. / وضع ظاهری خود را با توجه به موازین دینی و اجتماعی مرتب می کند. / توانایی عفو کردن دیگران در او بوجود آمده است. / بادقت در اعمال خود نسبت به دیگران زمینه اشتباه و خطای آنها را در مورد خود از بین می برد./ رعایت احترام دیگران را در صحبت با آنها لازم می داند و با جملات احترام آمیز سخن می گوید./ کاری از دیگران خواستن را مگر در صورت ناچاری امری ناپسند می داند. / به پیشرفت کشور خود و هموطنانش اهمیت می دهد و یکپارچگی ملی را با ارزش می داند. / استفاده از تجربه بزرگترها را برای پیشرفت خود و دیگران لازم میداند . / قبل از عمل فکر می کند. / به انتقاد از خود و دیگران اهمیت می دهد. / خوب را از بد تشخیص می دهد و گرایش به خوبی دارد. / رفتاری متعادل دارد و سعی می کند بر احساسات خود تسلط یابد. / به رعایت نظم و انضباط عادت کرده است. / رعایت قانون را برای حفظ حقوق همه لازم می داند.
علمی و آموزشی :
/ نسبت به پدیده های علمی، محیطی و تجربی حساس است وارتباط آنها را درک می کند./ اطلاعات لازم را در حوزه های علوم طبیعی، انسانی و اجتماعی کسب کرده و به نقش علوم و کاربرد آنها در پیشرفت جامعه آگاه است. / با زبان و ادب فارسی مأنوس است و در کاربرد مهارتهای زبانی و استفاده از متون ساده ادبی توانایی دارد. / مهارت های پایه را در ریاضیات می داند و با نقش و کاربرد آن در زندگی و پیشرفت سایر علوم آشنا است. / با زبان عربی برای فهم بهتر قرآن و احادیث و ادعیه و ادبیات فارسی تا حدودی آشنا است. / با یک زبان خارجه در حد توانایی مکالمه ساده و روزمره آشنایی دارد. / می تواند از رسانه های ارتباطی برای کسب اطلاعات استفاده کند. / جامعه خود و مشاغل آن را تا حدی می شناسد و برای زندگی در جامعه مهارت کافی دارد./ نسبت به کاربرد علم در بهبود روشهای انجام کار آگاه است. / روحیه علمی، قدرت استدلال و تفکر انتقادی و خلاق دارد. / نحوه یادگیری خود را می فهمد. / شیوه صحیح مطالعه و تحقیق را می داند. / به تفکر و مباحثه علاقه مند است و با روش تحقیق آشنایی عملی دارد.
فرهنگی ، هنری :
/ با استعدادهای خود آشنا است و سعی در پرورش آنها دارد. / ابعاد زیبایی را در مخلوقات الهی توصیف می کند. / از مشاهده و بررسی آثار هنری لذت می برد. / با استعدادهای هنری خود آشنا است و سعی در پرورش آنها دارد. / از تجارب و دستاوردهای فرهنگی دیگران استفاده می کند و از تقلید کورکورانه اجتناب می ورزد. / با برخی از هنرهای اسلامی و ایرانی آشنا است. / به مطالعه متون ادبی و فرهنگی علاقه مند است. / با فرهنگ و آداب و سنن مطلوب جامعه آشنا است و نسبت به آنها احساس تعهد می کند. / آثار هنری و فرهنگی را با توجه به تأثیرات آنها در رشد انسان بررسی می کند.
اجتماعی :
/ وظایف خود را در مقابل خانواده، دوستان و همسایگان رعایت می کند. / نظرات اصلاحی دیگران را در مورد خود جویا می شود و از آنها استفاده می کند. / برای گرفتن حق خود و دیگران تلاش می کند. / در انجام کارها از دیگران کمک می گیرد و به دیگران نیز کمک می کند. / در کارهای گروهی و اجتماعی شرکت می کند و به اهمیت نقش رهبری و وظایف اعضاء واقف است. / برای کسب موفقیت تلاش می کند و از موفقیت های دیگران نیز شاد می شود. /به اهمیت قانون واقف است و رعایت آن را مفید و ضروری می داند. / به وظایف و مسئولیت های خود آگاه و نسبت به انجام آنها پای بند است. / به کسانی که مسئولیت خود را انجام نمی دهند با شیوه مناسب تذکر می دهد. / موفقیت های جامعه خود را در صحنه های بین المللی ارج می نهد. / با معنی ایثار آشنا است و در موقع لزوم از خود گذشتگی نشان می دهد. / در برابر خدمت دیگران قدرشناس است و از آنها تشکر می کند. / نقش زن و مرد را در خانواده و اجتماع می داند. / خدمت کردن به مردم و میهن را وظیفه می داند.

 

 

 


زیستی :
/ کارکرد و وظایف اعضای بدن را می شناسد و تناسب آنها را حفظ می کند. / با بهداشت فردی و اجتماعی آشنا است و آن را رعایت می کند. / در حفظ و احیای محیط زیست کوشش می کند./ برای حفظ سلامتی خود ورزش می کند و در رشته ورزشی مورد علاقه خود دارای مهارت نسبی است. / با کمک های اولیه آشنایی دارد و می تواند از آنها در مواقع لزوم استفاده کند. / برخی از بیماری ها و عوامل بیماری زا را می شناسد و راههای پیشگیری از آنها را می داند. نقش تغذیه را در حفظ سلامت بدن می داند و با تغذیه مناسب سلامتی خود را حفظ می کند .
سیاسی :
/ سلسله مراتب حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی را می داند. / تفاوت حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه را با سایر حکومت ها می داند. / با تاریخ سیاسی ایران معاصر و مبارزات سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی آشنایی دارد. / نسبت به سرنوشت مسلمانان جهان حساس است. / راه های حفظ استقلال، آزادی و عدم وابستگی را می شناسد. / با فعالیت های سیاسی و شیوه مبارزه پیامبران و ائمه معصومین (ع ) در دفاع از حق ، آشنا است. / دارای روحیه سلحشوری و دفاع از کیان کشور اسلامی است. / با انتخابات و نقش آرای عمومی در جامعه آشنا است. / در مواجهه با تبلیغات دشمنان میهن اسلامی از خود هوشیاری نشان می دهد. / اهمیت وحدت و امنیت ملی را درک می کند. / نقش مردم و دین را در حکومت می داند.
اقتصادی :
/ ارزش کار را برای بهبود وضعیت فردی و اجتماعی می داند. / در حفظ وسایل خود می کوشد و با ترمیم آنها حداکثر استفاده را از آنها می کند. / اهمیت آمادگی برای کار بیشتر و پرهیز از راحت طلبی را در پیشرفت اقتصادی جامعه می داند. / نسبت به حفظ و توسعه منابع اقتصادی ملی و منطقه ای خود حساس است. / مالکیت دیگران را محترم می شمارد و نسبت به رعایت آن حساس است. / به نقش مشاغل و حِرَف در زندگی فردی و اجتماعی آگاه است. / منابع اقتصادی کشور و محیط زندگی خود را می شناسد و نقش آن را در رفاه عمومی می داند. / احکام اقتصادی اسلام را می داند و در حد وظیفه به آنها پایبند است. / برای حمایت از تولیدات داخلی استفاده از آنها را بر کالاهای مشابه خارجی ترجیح می دهد. / به مشارکت در فعالیتهای اقتصادی علاقه مند است.

 

     
اردوی درون مدرسه ای هشتم 22آذر97
     
اردوی درون مدرسه ای هفتم              29آذر 97
     
تعداد بازدیدکنندگان
امروز
دیروز
ماه جاری
امسال
مجموع
     
اوقات شرعی


اوقات به افق :
اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب
     
اخبار
سفارشات مقام معظم رهبری به دانش آموزان
من به شما جوانهای عزیز عرض میکنم: جوان های عزیز! مملکت مال شماست،‌

جاده چالوس؛ چهارمین جاده زیبای دنیا رویا نمی بینید! شما در جاده چالوس هستید

جاده چالوس شاید از معدود جاده های ایران باشد كه عبور از آن بهانه رسیدن به یكی از اماكن گردشگری نیست! این جاده خودِ منطقه گردشگری است!

دانستنی‌های جالب درباره كره زمين

خورشيد را 9 سياره احاطه كرده‌اند كه در بين آنها كره زمين از نظر فاصله با خورشيد، سومين كره است و از چهار سياره داخلي بزرگ‌تر است.
از پنج سياره بيروني، چهار تاي آنها از كره زمين بزرگ‌تر هستند. زمين در مداري گردش مي‌كند كه هيچ وقت از 5/91 ميليون کیلومتر به خورشيد نزديك‌تر نمي‌شود و از 5/94 ميليون کیلومتر دورتر نمي‌شود.

     
مقام های سرود و نمایش
کسب مقام دوم در رشته های سرود و نمایش در شهرستان فسا را به دانش آموزان ، اولیا و تمامی همکاران و دبیران تبریک می گوییم. موفقیت شما آرزوی همیشگی ماست.
     
برترین های مرحله دوم آزمون جامع پایه نهم 98/9/7
1- محمد زمانی                  2- علی خزائی        
3- امیرمحمد بشارتی پور      4-ابوالفضل بلاغی  
5- علی بابایی                      6- محمد محنت کش
7- امیر علی جـوکار          8- محمدرضا راد منش 9-رضا اسماعیلی                  10- حسین زارعی
     
نتایج  شورای دانش آموزی 98
     
برنامه هفتگی
 
     
مقام سوم هندبال
     
انتخابات شورای دانش آموزی
     
آغاز سال تحصیلی
     
انجمن اولیا و مربیان98
با استعانت به پروردگار جهان آفرین اولین مجمع عمومی انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی99-1398  با حضور اولیای محترم دانش آموزان و همکاران و تعدادی از دبیراندبیرستان های غیردولتی دارالفنون و دارالعلوم در روز سه شنبه 16 مهرماه 98 در سالن اداره ارشاد اسلامی شهرستان فسا تشکیل جلسه داد.
در این مجمع ابتدا گزارشی از عملکرد آموزشگاه در سال تحصیلی 98-97 توسط آقای خاکسار موسس ارائه گردید سپس گروه سرود دبیرستان دارالفنون به اجرای سرود پرداختند و پس از آن جناب آقای دکتر امینی نژاد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فسا شروع به سخنرانی فرمودند و در پایان با پخش کلیپ دستاورد ها و معرفی کاندیدا ها و رای گیری این جلسه به پایان رسید . از همه عزیزانی که ما را در برگزاری بهتر این جلسه یاری نمودند ، سپاسگزاری می گردد.
 
     
راهپیمایی 13 آبان 1398